1. Co to jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie polega na wypromowaniu danej strony www na poszczególne frazy w wyszukiwarce internetowej. Nasz rynek jest zdominowany przez wyszukiwarkę firmy Google, dlatego też tylko ona jest zazwyczaj brana pod uwagę przez naszych klientów. W wyszukiwarce tej podczas szukania informacji można wyróżnić dwa rodzaje wyników, płatne oraz organiczne. Płatne wyniki, czyli tzw. Adwords są zależne od kwoty wpłaconej do Google i wyróżniają się lekko żółtym tłem. Natomiast wyniki organiczne są efektem pracy algorytmu Google i to one dostarczają najbardziej rzetelnych informacji. Są również najczęściej klikane przez internautów, dlatego pozycjonowanie przynosi tak dobre rezultaty.

2. Dlaczego liczy się tylko TOP 10?

Liczne badania dowodzą, że użytkownicy internetu odwiedzają jedynie strony, które znajdują się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Pozostałe strony mają bardzo niewielką oglądalność, nieprzekraczającą 1%. Procentowy rozkład kliknięć jest mocno zależny od użytej frazy, jednak najczęściej pierwsze miejsce daje aż 60 - 90% kliknięć, natomiast kolejne miejsca odnotowują duży spadek, zazwyczaj jest to około 15% dla 2 pozycji i 10% dla trzeciej, dlatego tak ważna jest obecność w TOP1.

3. Ile trwa pozycjonowanie?

Czas trwania pozycjonowania zależny jest od kilku czynników. Jednym z nich jest wiek strony, jeżeli jest ona nowa, a podpięta pod nią domena została dopiero co zarejestrowana, to proces pozycjonowania takiej witryny będzie dłuższy, niż dla strony istniejącej w internecie już jakiś czas. Innym czynnikiem jest konkurencyjność frazy, im więcej osób pozycjonuje daną frazę, tym dłużej potrwa jej promocja. Ponadto proces pozycjonowania wydłuża się przez wadliwie działający hosting obsługujący daną witrynę. Należy również wziąć pod uwagę pracę samego Googl-a, który czasami robi dłuższe przerwy między tzw. updatami serpów.

4. Czym jest PageRank?

PageRank to ocena jaką otrzymuje dana strona www (a konkretniej jej domena), od wyszukiwarki Google, w skali od 0 do 10. Jednym z czynników na jaki wpływa ów wskaźnik jest moc linków wychodzących z danej witryny. W głównej mierze jest on zależny od ilości i jakości linków prowadzących do strony.

5. Jakie kary może nałożyć Google na witrynę?

Pierwszą karą nakładaną przez Google jest tzw. "filtr". Sprawia on, że strona spada w wynikach wyszukiwania na daną frazę np. o 100 miejsc, filtr może być też bardziej dotkliwy, w takiej sytuacji skutkuje on poważnym spadkiem na wszystkie możliwe frazy przynoszące ruch z Google. Filtry są najczęściej nakładane za zbyt agresywne linkowanie lub niewłaściwą optymalizację.
Bardziej dotkliwą karą jest tzw. „ban”, czyli całkowite usunięcie strony z wyników wyszukiwania. Jest on nakładany za tzw. „nieprzestrzeganie wytycznych Google Dla Webmasterów” określonych na witrynie Googla.
Nasza firma stosuje metody zmniejszające do minimum możliwość otrzymania którejkolwiek z kar.

6. Czym jest optymalizacja?

Optymalizacja polega na odpowiedniej zmianie poszczególnych elementów na stronie internetowej, dzięki którym będzie ona znacznie lepiej widoczna w wyszukiwarkach internetowych, nawet bez rozpoczynania właściwego i najważniejszego etapu, jakim jest zdobywanie linków. Optymalizacja jest realizowana jednorazowo dla każdej witryny. Do jej przeprowadzenia potrzebny jest zazwyczaj dostęp do ftp.

7. Kiedy i jak płacę za pozycjonowanie?

Za pozycjonowanie płacicie państwo dopiero wtedy, gdy strona osiągnie żądaną pozycję. Jeżeli np. strona osiągnie 1 pozycję w wynikach organicznych dnia 05.05, to w tym momencie jest wysyłana faktura vat za okres od 05.05 do 05.06, wcześniej nie płacicie ani złotówki! Dlaczego opłata jest pobierana miesięcznie? Utrzymanie strony na danej pozycji wymaga ciągłych wysiłków oraz środków, do czego w znacznym stopniu przyczynia się konkurencja, która również chce zająć 1 miejsce.

8. Mapki Google.

Szukając w google frazy lokalnej, np. opony gdynia, zazwyczaj na pierwszych miejscach otrzymujemy tzw. mapki google, charakteryzują się one tym, że adres danej firmy jest zaznaczony znacznikiem (A,B,C,D,E...) na mapce obok.

Jak widać w powyższej sytuacji, mapki zajmują aż 7 pierwszych pozycji w wynikach (nie licząc adwords-ów), naturalne jest więc to, że sprzedawca opon z Gdyni chciałby się w nich znaleźć, jest jednak pewien problem. Wyniki są tutaj różne,  zależnie od IP komputera osoby szukającej, tak więc inne będzie miała wyniki osoba z Warszawy, a inne osoba np. z Gdańska. Ponadto mapki Google mają znacznie gorszą "klikalność", niż wyniki naturalne.

9. Google Adwords.

Google adwords to reklama w wyszukiwarce sprzedawana przez google. Dla przykładu sprawdźmy wyniki na zapytanie opony gdynia, pierwsze 3 wyniki to właśnie adwords, rezultaty te mają lekko żółte tło, oraz tytuł Reklamy. Wyniki z boku po prawej stronie to również adwords, z tym że już na białym tle. Aby zaistnieć w tych wynikach należy założyć konto adwords, dodać swoją stronę oraz frazy na jakie chcemy się reklamować no i oczywiście zasilić konto. Płacimy za każde kliknięcie użytkownika google w odnośnik do naszej strony, zazwyczaj około złotówki (zależnie od branży).

Głównym plusem takiej reklamy jest szybkość działania, dzisiaj zakładamy konto i dzisiaj mamy już swoją stronę w wynikach, jednak jest też dużo minusów. Po pierwsze na dłuższą metę adwords jest dość drogi w porównaniu z klasycznym pozycjonownaiem, ponadto konkurencja może nam "naklikać" w adwordsy za co zapłacimy jak za normalnych użytkowników. Po drugie, jeżeli przestaniemy płacić, automatycznie znikniemy z wyników wyszukiwania. Po trzecie większość użytkowników już się przyzwyczaiło do adwordsów i je omijają, wiedząc że to tylko reklama, przez co wyniki te mają obecnie słabą "klikalność", najchętniej klikanymi wynikami są te naturalne. Duże firmy często łączą pozycjonowanie swojej strony z usługą adwords, co przynosi zadowalające rezultaty.

10. Wyniki naturalne.

Wyniki naturalne - inaczej zwane organicznymi, są to wyniki ustalane na podstawie algorytmu Google. W skład wyników naturalnych NIE wchodzą reklamy Adwords. To właśnie wyniki organiczne podlegają procesowi pozycjonowania i tylko one są brane pod uwagę w raportach dotyczących pozycji danej strony. Pomimo faktu, że Google coraz częściej stara się spychać te wyniki poniżej reklam Adwords i mapek, to liczne badania wskazują, że użytkownicy internetu najczęściej klikają właśnie w wyniki naturalne, co czyni z pozycjonowania doskonałą formę reklamy Twojej strony.

kontakt: